Kalkınmanın önemli bir şifresi, insan gücü potansiyelinin etkin kullanmaktır. Bunun için de  eğitimde mesleğe yönelme orta öğrenimde başlamalı, yüksek öğrenimde  devam etmelidir. Her hangi bir alanda ihtiyaçtan fazla insan eğitmek toplum için kaynak israfı demektir.

 

Türkiye sanatta ve eğitimde şansız bir dönem yaşıyor. Bir siyasi islam badiresi atlattı. Siyasi islam ideolojik bir anlayıştır. Bu ideolojiyi takip edenlerin nihai hedefleri davadır. Her şartta dava’nın tartışılması, siyasi islamın bu hedefini  geciktirdiğine inanıldığı içindir ki ,  siyasi islam tartışmayan ve düşünmeyen bir toplum ister.

 

15 Temmuz darbesi , bunların ideoljisini ve çalışma tarzını ortaya çıkardı. Orduda bir assubayın bir generale emir vermesi başka türlü izah edilemez.

İslami İdeolojinin hiç bir örneği , Türkiyede Fetullah Gülen cemaatinin eğitim sistemini ve kururumları her türlü yolsuzluğu ve her türlü hırsızlığı kullanarak ele geçirmesi kadar canlı olmadı. 15 Temmuz darbe girişiminden sonra , yapılan soruşturmalar ve bulgular hep aynı kapıya çıkmıştır.

 

Bu cemaat önce Himmet adı altında topladığı paralarla , yurt içinde ve yurt dışında eğitim- öğretim kurumları açmış ve kendi ideolojik islam çizgisinde öğrenci yetiştirmiştir.

 

Cemaat  küçük yaşta başarılı öğrencileri sahilde deniz evinde ya da kırsal alanlarda bulunan yayla evlerinde yaz kampına çağrılarak eğitim vermiştir.

 

Emniyet Genel Müdürlüğü , Ankara Emniyet Müdürlüğünün 21.04.1999 günü dönemin Ankara Devlet Güvenlik Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcılığına verdiği Fetullahçılık konulu istihbarat raporunda şu husus ta yer alıyor :

 

‘’Lise ve üniversite öğrencileri ışık evlerinde kalırlar. Bu ışık evleri ağabey ve ablalar ile talebelerden oluşur. Yeni ilişki kurulan öğrenciler ders çalışmak bahanesiyle evlere davet edilir. Öğrencilere dersleri konusunda yardımcı olunur. Zamanla bu öğrencilere sesli ve görüntülü Fetullah Gülen'in konuşmaları izlettirilir, kitapları okutturulur. ‘’

 

Yine Fetullah Gülen cemaatinin orduyu ele geçirmek için Askeri liseler, askeri harp okulları ve harp akademilerinde gerçekleştirilen sınavlarda usulsüzlükler yapıldığı ve bütün sınavlarda  sorular çalınarak önceden cemaat mensuplarına  dağıtıldığı iyice  anlaşılmıştır.

 

Böyle bir deneyim yaşamış eğtim sisteminde siyasi iktidarın da daha objektif olması , eğitim sistemini popülizmin bir aracı olarak kullanmaması gerekir.

 

Ne varki öğle davramnıyor… Yapılan tedrisat değişikliği eğitimi geriye götürüyor… Söz gelimi Evrim Teorisi analiz yapmak için, düşünceyi geliştirmek için gerekli bir teoridir… Doğru bulmayanlar veya inanmayanlar yine inanmazlar. Yahut ta isteyen istediğine inanır. Ama tek seçenek her zaman aklı ve bilimi engeller. Aklın ve bilimin tek düzeye indirgendiği bir toplumun çağı yakalaması mümkün değildir.

 

Türkiye de , orta öğrenimde mesleğe yönlendir me de yapılmıyor. yerine tüm öğrenciler İmam hatipli yapılmak isteniyor.Birçok bakan da bundan övgüyle bahsediyor.

 

2003- 2017 arasında siyasi iktidar eğitim sisteminde , Liselere ve Yüksek öğrenime   giriş şeklini ve sınav sistemin isık sık sık değişiklik yaptı. Önceleri İmam Hatip Lisesi mezunlarının Yüksek öğretime girişleri kolaylaştırıldı. Sonraları İmam hatip liseleri artırıldı ve bütün eğitim politikası ,öğrencileri  imam hatip liselerine yönlendirme stratejisine yönlendirildi.

 

O kadar ki , AKP iktidarının iktidarı aldığı ilk yıl olan 2002 -2003 eğitim yılında 450 imam hatip lisesi ve bu liselerde 71.100 öğrenci vardı. 2005-20016 yılında , imam hatip lise sayısı 1.419 a yükseldi , öğrenci sayısı da 555 .870 oldu.

 

Öte yandan  yine 2015/2106 eğitim yılında İmam -Hatip açık öğretim lisesi öğrenci sayısı 121.335 oldu. 

 

Siyasi iktidarın İhtiyaç fazlası İmam- Hatip lisesi açmasının temel gerekçesi siyasidir. Ne var ki bu konuda denge aşırı bozuldu.

 

Diyanet işelri Başkanlığı da  2017-2021 stratejik planı  Başkanlık  raporunda ,''İlahiyat ve İmam-Hatip Lisesi mezunu sayısının kontrolsüz/plansız artışı ve mezunların nitelik sorununun bulunması’'  bir tehdit unusuru olarak değerlendirildi.

İKTİSATLILAR KARINCALAR GÜNÜ'NDE BULUŞUYOR!


30 Eylül 2017 Cumartesi Günü saat 13.30'da itibaren İstanbul Üniversitesi
Merkez Bina’dayız.


Prof. Dr. Asaf Savaş Akat’dan’den temsili ders, 50. yılını dolduran mezunlarımıza
(1967 mezunu) anı plaketi, Emekli olan Hocalarımıza teşekkür plaketi, İktisat
Fakültesini 2017 yılında derece ile bitirenlere başarı plaketi, 25. yılını
dolduran mezunlarımıza (1992 yılı) sertifika,  Süleymaniye’den kuru, pilav, turşu,
Karıncalar Günü Hatırası fotoğrafları, arkadaşlarımızla özlem giderirken öğrencilik
günlerinin hiç bitmeyen okul anılarına dönüş, zamana nostaljik bir yolculuk...
Gelin hep beraber olalım.


İKTİSAT FAKÜLTESİ MEZUNLARI CEMİYETİ

 

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Vakfı 25. Yıl mezunlarımız İktisat Vakfı Başkanı Kasım Kolcuoğlu'nun ev sahipliği yaptığı kokteyle İktisat Fakültesi mezunları Vahap Adıyaman ve Yönetim Kurulu Üyeleri katıldı.

İktisat Fakültesi Mezun ve Mensupları Vakfı Telefon Faks E-Posta
0212-3432050 0212-3432053 info@iktisatlilar.org.tr
Adres: Merkez Mah. Abide-i Hürriyet Cad. Tarım Apt. Daire : 1-2 Şişli / İSTANBUL - TÜRKİYE
JSN Epic template designed by JoomlaShine.com